دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی مطرح کرد؛

ویژه برنامه‌های ارتحال امام (ره) در مالزی/ ژرف‌نگری معمار انقلاب در خصوص فلسطین 

ویژه برنامه‌های ارتحال امام (ره) در مالزی  ژرف‌نگری معمار انقلاب در خصوص فلسطین 
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اعلام ویژه برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مالزی، گفت: محوری‌ترین برنامه ما برگزاری کنفرانس «فلسفه حج، تجلی وحدت امت اسلامی در آزادسازی فلسطین» است.  
کد خبر : 914826

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حبیب‌رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است. 

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس «فلسفه حج، تجلی وحدت امت اسلامی در آزادسازی فلسطین» تصریح کرد: این کنفرانس به منظور بررسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) در خصوص حج و ابعاد سیاسی آن برگزار می‌شود. 

ارزانی با تاکید بر اهتمام و ژرف نگری امام خمینی(ره) به موضوع فلسطین، اضافه کرد: در بخشی از این کنفرانس به منظومه فکری امام (ره) برای دفاع از فلسطین پرداخته می شود و در این خصوص راهکارهایی نیز ارائه خواهد شد. 

وی ادامه داد: سخنران ویژه این کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی کمساری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است که به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کوالالامپور سفر خواهد کرد. 

وی افزود: داتو سری شیخ احمد آوانگ رییس اتحادیه مساجد جهان در دفاع از مسجد الاقصی، سید شیخ العطاس مسئول سازمان سجاگات و محی الدین قادر رییس موسسه شهروندان بین المللی در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.  

ارزانی سخنران دیگر این کنفرانس را چیگو محد عظمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی اسلامی مالزی و مشاور نخست وزیر اعلام کرد و افزود: قرار است در این برنامه از جایزه بین المللی امام خمینی(ره) در جنوب شرق آسیا رونمایی شود. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، بیان کرد: این جایزه بناست به عنوان عالی ترین نشان جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلاء و پاسداشت نام و راه امام خمینی(ره) در عرصه ملی و بین‌المللی، به شکل دوسالانه و در دو بخش علمی و نظری به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال با آثار شاخص و ناب علمی و نیز اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی _ اجتماعی که در راستای اندیشه‌های حضرت امام(ره) باشند، اعطا شود. 

وی گفت: کنفرانس «فلسفه حج، تجلی وحدت امت اسلامی در آزاد سازی فلسطین» در روز چهارشنبه 16 خرداد مطابق با 5 ژوئن 2024 با سخنان ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با حضور دیگر سفرای کشورهای اسلامی در محل موزه هنرهای اسلامی مالزی آغاز خواهد شد. 

ارزانی گفت: این همایش از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری سمن ها و شورای عالی دینی و اجتماعی مالزی برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که فرمودند"اين انقلاب بی نام خمینی(قدس سره) در هيچ کجای دنيا شناخته شده نيست"، گفت: سعی کرده ایم با بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی نسبت تبیین و نشر اندیشه های حضرت امام(ره) از کلام مقام معظم رهبری به زبان های انگلیسی و مالایی فیلم های را در فضای مجازی منتشر کنیم. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، با اشاره به بازتاب جهانی انتشار نامه اخیر رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌‌های آمریکا، افزود: امروز پرداختن به موضوع فلسطین، وجه انسانی دارد لذا ما در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سعی کرده ایم این نامه را با ترجمه به زبان انگلیسی و مالایایی در اختیار دانشجویان و NGO قرار دهیم. 

وی گفت: در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) جناب آقای "ابدار رحمان کویا" به عنوان میهمان ویژه جنوب شرق آسیا در تهران حضور دارد، ایشان نویسنده کتاب امام خمینی(ره) «زندگی، اندیشه و میراث» است که تمامی کتب، مقالات و دیدگاه های امام را به زبان انگلیسی، عربی و مالایایی ترجمه کرده است. 

ارزانی، افزود: همچنین مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ویژه فارسی زبانان روز پنج شنبه 17 خرداد مطابق با 6 ژوئن با سخنرانی حجت الاسلام علی کمساری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و مداحی حسین تفرشی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار می شود. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در پایان گفت؛ آخرین برنامه رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مالزی نشست صمیمی با سمن ها و NGO های مالایایی است، که در این جلسه در خصوص دیدگاه های و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) بحث و تبادل نظر خواهد شد. بازدید از برخی از اندیشکده ها و اتاق های فکر مالزی از دیگر برنامه های سفر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته